Demidova

Навіщо потрібне резюме?

Резюме важливий інструмент у побудові відносин роботодавець – претендент. Воно має привабливий і професійний вигляд. Якісно складене резюме запорука початку плідних відносин з роботодавцем та про важливість резюме багато інформації. Я часто зустрічаюся із запитом: «допоможіть скласти мені резюме». За багато років роботи в рекрутинговому агентстві я зробила багато красивих та підходящих під посаду резюме. І в цьому маю талант!

АЛЕ! У того, що резюме зроблено професіоналом, є зворотний бік. Чи зможе кандидат впевнено та компетентно «захистити» описане у резюме під час зустрічі з роботодавцем? Тому резюме – це вершина айсберга під назвою «знайти гідну роботу». Якщо немає міцної основи біля підніжжя цієї вершини, то резюме гратиме роль гарної обгортки, яка не підтверджена внутрішнім змістом.

З чим я працюю, якщо мій клієнт хоче збігу «даних у резюме» із внутрішнім змістом?

1. З позиціонуванням! З розумінням фахівця хто він такий на ринку праці та скільки він коштує. Ринок праці – це такий самий ринок і будь-який інший. Тут є продукти і є покупці. І неважливо молодий ти фахівець чи експерт із 10-річним стажем роботи. Важливо, що завжди є покупцем і має свої потреби. Подобається нам чи не подобається, коли ми наймаємося до роботодавця, ми завжди стаємо ПРОДУКТОМ, за яку можуть заплатити ВИЗНАЧЕНУ ціну. І перше правило під час пошуку роботи: скласти портрет себе як продукту на ринку праці

Основні деталі цього портрета:

  • Хто я на ринку праці
  • Багаж знань (освіти, тренінги, семінари, книги, статті)
  • Практика трудової діяльності: що вмію робити, які завдання вирішував(ла), чого досяг
  • Які здібності у мене ще є
  • Досягнення у моїй професійній діяльності
  • Мої сильні сторони, мої слабкі сторони

Коли я ставлю своїм клієнтам ці питання, часто отримую відповідь: «Та нічого особливого, як усі». І тоді моє завдання із нашого діалогу «відкопати» професійні особливості мого клієнта. Наприклад, коли спеціаліст з логістики має чудові презентаційні здібності або вміння гнучкої комунікації в складних конфліктних ситуаціях, підкреслити це. І коли це відображено у резюме – це виділяє спеціаліста. І його резюме швидше зауважить HR, якому потрібне саме таке поєднання. З такого переліку компетенцій формується професійний портрет із унікальними професійними рисами спеціаліста. І ось вже перед роботодавцем не просто стандартний набір функцій, як під копірку з посадової інструкції, а одухотворена людина. І до такого портрета виникає інтерес: «ну ну, давайте його розглянемо ближче».

2. Наступна зона опрацювання стосується прийняття це професійного портрета. Склали ми разом список компетенцій. Саме разом, т.к. я не приношу просто опис досвіду без описової допомоги клієнта. Це завжди опис професійної діяльності його попереднього досвіду. І коли цей список виявляє вагомість компетенцій і досягнень, – клієнт каже «та ні, це не я, мені навіть ніяково, ну що тут особливого» І мої переконання, що це цінно і значуще, т.к. за 20 років на ринку праці я бачила дуже багато професійних портретів, і те, що повідомляє мені клієнт про себе, може бути дуже затребуваним, саме в тому унікальному поєднанні, як у його досвіді. Клієнт як Станіславського каже «ні, не вірю, це правда, ви перебільшуєте, т.к. це ваша робота”.

І це психологічна тема – питання самооцінки, самоцінності. Спадщина радянського періоду з гаслами «Не будь вискочкою!» , «Не хвали», «Є і найкращі фахівці» – дається взнаки. Тема самооцінки гідна жодної статті. І її опрацювання потребує часу та психологічної допомоги. І передчую утопічну зневіру читача: «аааа так це довго, тоді я не буду зараз займатися питанням пред’явлення себе роботодавцю, а погоджуся на будь-які умови роботодавця, аби мене запросили на співбесіду». Та й таке може бути. І я чесно кажу клієнту, у місці самооцінки вам обов’язково потрібне опрацювання, якщо ви хочете вести переговори з роботодавцем на умовах партнерства, а не проситься у «найманці», а отримати фінансово цікавий job offer від компанії

Отправить запрос
×